4 راه برای گذر از پیک مصرف برق

کاهش مصرف خانگی برق، استفاده از ظرفیت سدهای آبی، تمرکز بر قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده و تقویت ارتباط شبکه برق کشور با همسایگانی که دوره پیک متفاوتی با ایران دارند چهار روشی است که می‌توان برای گذر از پیک مصرف برق به آن تکیه کرد.
پیک مصرف برق در ایران در مردادماه است. در مردادماه امسال مرز 55 هزار مگاوات در مصرف برق را رد کردیم و با توجه به پیش‌بینی آب‌وهوا در ارتباط با شدت گرفتن افزایش دما، احتمال افزایش مصرف وجود دارد. در حال حاضر به درخواست وزیر نیرو و دولت در رسانه‌های مختلف ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق خانگی به مردم یادآور می‌شود اما متأسفانه تبلیغات در این زمینه تأثیر کمی داشته است. به نظر می‌رسد که دولت باید بیشتر بر قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده تمرکز کند.
مدیریت مصارف خانگی، استفاده از سدهای آبی کشور که به‌طورمعمول در زمینه برق کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاهش مصرف از سوی مردم سه رویکردی است که باید برای عبور از پیک مصرف برق آن را در نظر گرفت. البته باید این نکته را مدنظر داشت که شدت مصرف انرژی در ایران 2.5 تا 3 برابر دنیاست و مشکل ما در مورد مصرف برق حل نمی‌شود مگر با واقعی کردن قیمت انرژی به شکل تدریجی یعنی مسئله‌ای که در برنامه سوم توسعه هم به آن اشاره‌شده است و تقویت اتصالات بین‌المللی.خوشبختانه با کشورهایی همسایه هستیم که ادامه در صفحه 10
در فصول متفاوتی از سال به پیک مصرف برق روبه‌رو می‌شویم. شبکه برق ایران این امکان را دارد تا به از شمال به شبکه برق کشورهایی مثل ارمنستان، گرجستان و درنهایت روسیه وصل شود و از جنوب با کشورهای عربی ارتباط بگیرد. اختلاف پیک در
بین این کشورها امکان واردات برق در زمان پیک مصرف را برای ما فراهم می‌کند و می‌توانیم در پیک مصرف همسایگان به آن‌ها برق بفروشیم.
مسئله برق در صنعت یک نیاز فوری و جدی است. شهرک صنعتی عباس‌آباد از شهرک‌هایی است که دچار کمبود برق شده است. برای تأمین برق واحدهای مستقر در عباس‌آباد می‌توان راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را در پیش گرفت. ایجاد پست‌های اضطراری برق، خریداری ترانسفورماتورهای بیشتر برای اوج مصرف، ایجاد پست‌های موبایلی از راه‌های کوتاه‌مدت برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی است.
از سوی دیگر باید بعد از عبور از زمان اوج مصرف با افزایش ظرفیت پست‌ها به داد شهرک صنعتی رسید. می‌توان ظرفیت 100 مگاواتی پست‌های برق را 1.5 تا 2 برابر افزایش داد. تأمین برق شهرک‌های صنعتی در مدت‌زمان کوتاه ضروری است. در تمام دنیا برق را به صنعت ارزان‌تر می‌فروشند. صنعت با ایجاد ارزش‌افزوده به داشته‌هایش عمل می‌کند. تضمین برق شهرک‌های صنعتی برای رونق تولید یک اصل مهم است.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 10:20 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد