مذاکـــره بـرای ١٠ میلیارد یـــورو سرمایه‌گذاری خارج

سرپرست وزارت نیرو اعلام کرد: رضا اردکانیان یکی از نامزدهای اصلی رییس‌جمهوری برای تصدی وزارت نیرو است.
به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، ستار محمودی صبح امروز در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دکتر اردکانیان فرد شایسته‌ای برای تصدی وزارت نیرو است.
وی در ادامه درباره ویژگی‌های این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه صنعت گران تجربیات خود را به نمایش می‌گذارند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای صنعت آب و فاضلاب است. عمده توجه شرکت‌های حاضر  به زمینه انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری است.
محمودی در مورد حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در سیزدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: در این نمایشگاه، ۲۵۸ شرکت داخلی و ۱۰۵ شرکت خارجی حضور دارند.
سرپرست وزارت نیرو افزود: فعالان بخش خصوصی حاضر در نمایشگاه، از وضعیت بازار این صنعت احساس رضایت می‌کنند و این واکنش‌ها نشان می‌دهد که پروژه‌ها فعال هستند.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، ایران استقلال صنعتی نداشت اما اکنون شاهدیم که فقط در عرصه آب و فاضلاب، پیچیده ترین تاسیسات، در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.
محمودی افزود: صنعت آب ایران در میان کشورهای در حال توسعه منطقه خاورمیانه جایگاهی ویژه دارد و می‌تواند به کشورهای همسایه خود، کمک کند و همچنین با کشورهای صنعتی، راه را برای بازارهای مشترک باز کند.
وی با ابراز خشنودی از فعالیت صنعت آب و فاضلاب گفت: با روحیه ای که ما در کشور داریم؛ حوزه‌های فنی ما آسیب‌پذیر نخواهد بود و از باب آسیب به تاسیسات نگرانی نداریم.
محمودی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گفت: به لحاظ فنی کشور در شرایط خوبی قرار دارد و اکنون تامین سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است. هم اکنون در عرصه سرمایه‌گذاری خارجی برای جذب ۱۰ میلیارد یورو سرمایه و در بخش داخلی برای جذب ۸ هزار میلیارد تومان و همچنین برای جذب ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق بازنشستگی در حال مذاکره هستیم.
وی با اشاره به نوآوری‌های صورت گرفته در صنعت آب و برق گفت: شرکت‌های آسیایی حضور پررنگ دارند و عمده ۲۰ شرکت خارجی  که حضور پیدا کردند،  شرکت‌های اروپایی هستند
سرپرست وزارت نیرو با اشاره به ظرفیت نیروگاهی و تعمیرات اساسی و دوره ای نیروگاه‌ها، گفت: اکنون نزدیک به ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه‌ها را به تعمیرات برده‌ایم و هر هفته دو تا شش هزار مگاوات برای تعمیرات معرفی می‌شوند؛ شرکت‌های ما در زمینه‌های آب شرب شهرها هم اکنون تنشی نداریم و دنبال این هستیم که شرایط را برای سال آینده آماده کنیم.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 10:45 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد