رفع موانع صادرات موجب خروج از رکود می شود

نایب رییس فراکسیون توسعه صادرات مجلس با بیان اینکه این فراکسیون آمادگی لازم را برای اصلاح قوانین حوزه صادرات و تصویب قوانین جدید دارد، گفت: رفع موانع پیش روی صادرات موجب خروج از رکود، رونق تولید و اشتغال زایی می شود.

علیرضا سلیمی در گفتگو با «هاب انرژی» ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همواره یکی از گلایه مندی های صادرکنندگان این است که مشکلات و کاستی هایی در قوانین و مقررات مربوط به صادرات وجود دارد که این مساله تنگناها و چالش های جدی را برای آنان به وجود آورده است و از همین رو بازنگری و اصلاح این قوانین و تصویب مقررات جدید در حوزه صادرات یک ضرورت جدی است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در سال های اخیر با رکود و بیکاری شدیدی مواجه بوده است، عنوان کرد: بدون شک توسعه صادرات نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال دارد.   

سلیمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: همانطور که اقتصاد مقاومتی رویکرد درون گرا دارد، رویکرد برون گرا هم دارد و در رویکرد برون گرا یکی از موارد مورد تاکید، دارا بودن تجارت گسترده با سایر کشورها و توسعه صادرات است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس در ادامه افزود: در کشورمان مزیت ها و پتانسیل های بسیاری وجود دارد و با استفاده از مزیت هایی مانند نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و منابع طبیعی فراوان، می توانیم نسبت به توسعه صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی اقدام کنیم.

سلیمی با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات انرژی از کشورمان اظهار داشت: باید با تکیه بر مزیت های داخلی، موضوع صادرات کالاها و خدمات را با جدیت پیگیری کنیم.

نایب رییس فراکسیون توسعه صادرات مجلس با بیان این موضوع که حل مشکلات صادرکنندگان و توسعه صادرات به ویژه در حوزه انرژی نیازمند تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولت است، گفت: چنانچه همکاری و تعامل لازم میان مجلس، دولت و اتاق بازرگانی برقرار شود، نقش مهمی در توسعه صادرات از کشور خواهد داشت.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 07 اردیبهشت 1403 12:36 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد