تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه نیازمند سیاستگذاری است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس لازمه تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه را سیاستگذاری و توجه به مسایل مدیریتی دانست.

حسین امیری خامکانی در گفتگوی اختصاصی با «هاب انرژی» با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان و نقش آن در تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه گفت: کشورمان سواحل طولانی دارد و این در حالی است که ما می توانیم از طریق کشورهای حاشیه دریای خزر با کشورهای آسیای میانه برای تبادل انرژی تعامل داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر نیاز کشورهای حاشیه دریای خزر به انرژی و به خصوص برق این موقعیت را برای ما فراهم کرده است که به هاب انرژی منطقه تبدیل شویم.

نماینده مردم زرند و امیریه در مجلس اظهار داشت: در عین حال نیاز کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به انرژی وعدم دسترسی برخی از کشورهای آسیای میانه و همچنین همسایگان شرقی ما به دریا، کمک می کند تا ایران بتواند چرخه اتصال انرژی این کشورها شود.

امیری خامکانی با ابراز تاسف از توقف مجدد سوآپ گفت: البته ما می توانیم سوآپ را دوباره راه اندازی کنیم و به این ترتیب هم درآمد زایی می شود و هم کمکی برای پیش بردن ایران به سمت هاب انرژی منطقه است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: البته از زمانی که سوآپ متوقف شد، کشورهای دیگر در این زمینه جای ما را گرفتند و این در حالی است که فعال کردن و راه اندازی خط سوآپ مقداری زمان می برد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ظرفیت های بزرگی برای تبدیل شدن ایران به هاب انرژی منطقه وجود دارد، گفت: در واقع موقعیت جغرافیایی کشورمان است که می تواند ما را به هاب انرژی منطقه تبدیل کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: لازمه تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه این است که سیاستگذاری انجام دهیم و به مباحث مدیریتی توجه داشته باشیم.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 07 اردیبهشت 1403 12:06 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد