برق دوباره دست به دامان جهاَنگیری شد

سندیکای صنعت برق ایران دوباره دست به کار شد و طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری خواستار بررسی ابلاغیه وزارت نفت و فراهم کردن شرایط مجددا سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه نیروگا‌های تولید پراکنده (مقیاس کوچک) شد.
به گزارش انرژی امروز، در روزهایی که وزارت نیرو را بدون وزیر سپری می کند نیروگاه های تولید پراکنده و متقاضیان احداث این نیروگاه ها روزهای خوبی را سپری نمی کنند و با مشکلات عدیده ای دسته و پنجه نرم می کنند.
با توجه به اختلافات به وجود آمده بین وزارت نیرو و نفت بر سر نرخ مصوبه گاز نیروگاه های تولید پراکنده و صدور نامه های از وزارت نیرو مبنی بر صدور توقف مجوز احداث نیرو گاه های تولید پراکنده، سبب معلق شدن وضعیت سرمایه گذاران بخش نیروگاه های تولید پراکنده شده است.
سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به چالش های به جود آمده برای نیروگاه های مقیاس کوچک طی نامه ای مورخ ۲۸ شهریور ماه ۹۶ به اسحاق جهانگیری خواستار بررسی وضعیت مجددا ابلاغیه ها صادر شده از طرف وزارت نفت و فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری در این حوزه شد.

جلوگیری از ضبط ضمانت نامه شرکت‌های خصوصی
از سوی دیگر در زمینه جلوگیری از ضبط ضمانت نامه‌ شرکت‌های خصوصی نیز جلسه مشترک کارگروه قراردادهای متوقف و کمیته پست‌های فشار قوی با حضورجمعی از نمایندگان شرکت‌های طرف قرارداد با برق منطقه‌ای خوزستان در شهریور ماه سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه شرح اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه قراردادهای متوقف در خصوص ممانعت از ضبط تضامین شرکت‌های طرف قرارداد با برق منطقه‌ای خوزستان اعم از برگزاری نشست با سرپرست وزارت نیرو و مکاتبه در خصوص تعیین تکلیف قراردادهای متوقف و مکاتبات صورت گرفته با معاونت اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون انرژی و رییس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
همچنین ضمن اشاره به مکاتبه صورت‌گرفته با معاون اول رئیس جمهور و پاسخ معاونت هماهنگی و نظارت ریاست جمهوری و ارسال نامه به ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بررسی موضوع توسط نظام فنی آن سازمان، از این موارد به عنوان دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط کارگروه قراردادهای متوقف سندیکا در راستای ممانعت از ضبط تضامین شرکت‌های طرف قرارداد با برق منطقه‌ای خوزستان یاد شد.
در ادامه با بحث و بررسی در خصوص اقدامات بعدی کارگروه مقرر شد شرکت‌هایی که ضمانت‌نامه‌های آن‌ها در شرف ضبط است از طرق قانونی و قضایی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند و این موضوع مجددا اطلاع‌رسانی شود.
علاوه بر این با توجه به برگزاری مناقصاتی از سوی برق منطقه‌ای خوزستان مقرر شد این مناقصه از سوی کمیته پست مورد بررسی قرار گیرد و در صورت وجود ابهام در این مناقصه این موضوع به اطلاع اعضای کمیته برسد.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 11:01 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد