استقبال وزارت نیرو از تشکیل کارگروه تسهیل صادرات بخش خصوصی آب و برق

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق، تشکیل کارگروه مشترک وزارت امورخارجه،‌ بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، صندوق ضمانت صادرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در حل سریع‌تر مشکلات بخش خصوصی آب و برق «موثر» دانست.
به‌گزارش شنبه تارنمای وزارت نیرو، «علیرضا دائمی» امروز (شنبه) در دیدار با تشکل‌های خصوصی بخش برق در ساختمان ستادی این وزارتخانه درباره این پیشنهاد یکی از شرکت‌های بخش خصوصی گفت: با توجه به سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور و رتبه برتر این وزارتخانه در چند سال گذشته در بین سایر وزارتخانه‌ها، تشکیل این کارگروه می‌تواند در حل سریع‌تر مشکلات این بخش موثر باشد.
دائمی تاکید کرد دولت نمی‌تواند نقش رقیب، تولیدکننده یا صادرکننده را داشته باشد و باید شرایط لازم را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.
به گفته این مسوول، صنایع نیز باید جایگاه خود را بشناسند و با خودباوری، حضور گسترده تری در بازار جهانی داشته باشند؛ زیرا بدون «توسعه صادرات، ایجاد شرکت‌های بین‌المللی، توانمندسازی آنها و افزایش ظرفیت این شرکت‌ها برای حضور در مجامع جهانی»، مشکلات این بخش رفع نمی شود.
وی تصریح کرد: برای توانمندسازی شرکت‌های خصوصی باید بازار سرمایه فراهم شود که در این زمینه نقش سرمایه‌گذاران خارجی و خطوط اعتباری و بانک‌ها بسیار مهم است و تقویت این بخش را به دنبال دارد.
دائمی تاکید کرد باید ظرفیت‌ها به شکل واقعی در اختیار صنایع قرار گیرد و دولت در این زمینه موظف است تنظیم مقررات، تسهیلگری و نظارت بر مقررات را به گونه‌ای اعمال کند که در عرصه بین المللی و داخلی، تولید و اشتغال را به عرصه عمل برسد.
وی افزود: پیش از برجام نیز ظرفیت‌های کشور دارای رشد بود اما با همکاری مضاعف و برنامه ریزی مشخص می‌توان رشد صادرات برق و خدمات و تجهیزات فنی و مهندسی را افزایش داد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر نیرو تاکید کرد بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای در اجرای برنامه‌های وزارت نیرو دارد و این مهم حتی در انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی و لزوم استفاده آنها از مشارکت بخش خصوصی ایرانی به روشنی دیده شده است.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 10:57 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد