پیوستن به FATF همراه با رشد اقتصادی، خوب است

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم اقتصاد درباره تعامل ایران با FATF گفت: پس از برجام هر نوع تعامل که منجر به ارتباطات بیشتر با دنیایی شود که ما را به اقتصاد جهانی متصل کند و موتور تولید ناشی از اقتصاد غیر نفتی کشور را به حرکت درآورد، می تواند مثبت باشد.

او با بیان اینکه پیوستن به FATF به شرط استفاده مناسب ما از فرصت‌ها خوب است، افزود: این پیوستن باید منجر به شکوفایی اقتصاد کشور و همچنین رشد اقتصادی مناسب شده و درامد مردم را افزایش دهد و تمام این موارد زنجیره‌ای است که می تواند پس از تعاملات با نهادهای مالی، بانکی و بین‌المللی دنیا صورت گرفته و مثمر ثمر باشد.

صالحی با اشاره به مستندات موجود مبنی بر تایید نهادهای رسمی کشور برای پیوستن به FATF تصریح کرد: اگر ما با یکی از نهادهای بین‌المللی مانند FATF تعهداتی را امضا می‌کنیم باید بتوانیم در کنار حرکت به سمت شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات مالی خود و همچنین پذیرش تعهدات اقتصادی و مالی از مزایای پیوستن به این مجموعه‌ها نیز استفاده کرده و نهادهای خود را رشد دهیم.

او با اشاره به برجام تاکید کرد: اکنون پس از 8 سال تحریم و عقب افتادگی اقتصادی کشور نمی‌توانیم از امکانات بین‌المللی و نقل و انتقال‌های پولی استفاده کنیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اکنون نهادهای مالی هم از وضعیت جدید و به روز سیستم‌های مالی دنیا عقب افتادند و این اتفاقات باید بتواند سیستم‌های مالی ما را رشد داده و به روزرسانی کنند تا بتوانیم از امکانات ارتباطاتی جدید استفاده کنیم.

او اظهار کرد: در راستای توافق با FATF نیز نباید به دلیل عقب ماندگی سیستم‌ها و به روز نبودن سازو کارهای ساختاری کشور نتوانیم از مزایای ان استفاده کنیم و در نه تنها منتقع نشویم بلکه متضضر نیز باشیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه در صورت حرکت در جهت ایتفاده از مزایای این سازمان توافق با FATF می تواند مثبت باشد، افزود: این سازمان اعتباری مالی می تواند از بسیاری خطاها و همچنین از مشکلاتی که ممکن است به اقتصاد کشور ورود شود جلوگیری کند.

او تاکید کرد: اگر ما از این سازمان‌ها با حداکثر ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم به نظر می‌رسد که می‌تواند یک فرصت باشد نه یک تهدید.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، سه شنبه 28 فروردین 1403 6:49 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد