پتانسیل های پارس تابلو برای حضور در بازارهای دنیا

شرکت پارس تابلو دارای سابقه طولانی در نوآوری و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به منظور مرتفع کردن نیازهای مشتریان است. این شرکت با در نظر گرفتن سرمایه گذاری مشتریان، بهترین تجهیزات و خدمات را طراحی و تولید کرده و  کیفیت محصول و خدمات والاترین معیار ارزش سازمان است.

پارس تابلو مجموعه کاملی از خدمات مهندسی، تدارکات، ساخت و راه اندازی را  برای اجرای موفق پروژه ها فراهم می کند و با بهره گيری از سوابق در تحويل پروژه ها و تجربيات به دست آمده در زمينه مديريت تغييرات، ريسک، زمان و هزينه در جهت رفع  تمام نیازها اعم از پروژه های کوچک تا  توسعه پروژه های عظيم و ملی برای مشتری ايجاد اطمينان می کند.

تولید اولین سلولهای کشویی فشار متوسط در ایران توسط شرکت پارس تابلو ، نوآوری و توسعه فنی در صنعت تابلو سازی آغاز شد و شرکت پارس تابلو به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تابلو سازی به منظور انجام خدمات طراحی ، فنی و ساخت انواع تابلو های برق از سال 1361 سهم عمده ای در بازار و تامین نیاز های اساسی صنایع کشور و هم در حوزه صادرات، داشته است.

از سال 1365 پارس تابلو همکاری فنی و تکنولوژیکی خود را با شرکت  آلستوم فرانسه آغاز و این همکاری تاکنون با شرکتهای گروه اشنایدر تداوم داشته و در ادامه از طریق انعقاد قراردادهای مختلف انتقال تکنولوژی موفق به تولید طیف کامل تابلوهای برق در رده فشار متوسط وفشار ضعيف شده است. در رابطه با تولیدات و فعالیت های این شرکت، گفتگویی با آرش نادعلیان، مدیرعامل پارس تابلو انجام داده ایم که در ذیل می خوانید.

نادعلیان با اشاره به اینکه شرکت پارس تابلو با هدف تولید تابلوهای برق تاسیس شده است، گفت: پارس تابلو اولین شرکتی است که تحت لیسانس شرکت آلستوم فرانسه اقدام به تولید تابلوهای کشویی فشار متوسط در ایران کرده است. همچنین این شرکت تاکنون محصولات مختلف تابلوهای برق را در ایران با انتقال تکنولوژی تولید کرده است که از جمله آنها  تابلوهای فشار متوسط کشویی، تابلوهای فشار ضعیف کشویی و تابلوهای کامپکت توزیع است.

وی در ادامه افزود: پس از اعمال تحریم ها علیه ایران، شرکت آلستوم پارس تابلو را تحریم کرد و از آن زمان به بعد خودمان به طور کامل محصولات را تولید می کنیم و این در حالی است که ازمایشگاههای معتبر خارجی هم این محصولات را تایید کرده اند.

مدیرعامل شرکت پارس تابلو در مورد سایر فعالیت های این شرکت اظهار داشت: پارس تابلو از سال 1362 در پست های برق، پتروشیمی ها، پالایشگاهها و نیروگاهها حضور داشته که سد و نیروگاه کارون 3 و پروژه های پارس جنوبی از فاز یک تا امروز از جمله آنها است. همچنین این شرکت بزرگترین پروژه تابلوسازی ایران را در فاز 9 و 10 اجرا کرده است.

نادعلیان با بیان اینکه پارس تابلو در زمینه صادرات، اولین شرکت تابلوساز است که در سال 1374 صادرات مستقیم به خارج از کشور داشته است، گفت: پارس تابلو اولین شرکت ایرانی است که تابلوی برق 33 کیلو ولت را به کشور امارات متحده عربی صادر کرده است. پس از آن صادرات مستقیم و غیر مستقیم به کشورهای مختلف مانند سوریه، ترکیه، عراق، افغانستان، ویتنام و چند کشور دیگر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پارس تابلو در صادرات غیر مستقیم از مسیر شرکت صانیر و سایر شرکت ها اقدام کرده و در صادرات غیرمستقیم هم در مناقصات بین المللی شرکت کرده است.

نادعلیان با تاکید بر اینکه تحریم ها و مساله رکود اقتصادی تاثیراتی بر پارس تابلو گذاشت، تصریح کرد: تحریم ها شوک بزرگی به شرکت هایی مانند پارس تابلو وارد کرد و شرکت ما که تحت لیسانس شرکت های خارجی فعالیت می کرد و ارتقای تکنولوژی از طریق آنها داده بود و تجهیزات اصلی را از آنها دریافت می کرد، پس از اعمال تحریم ها با مساله قطع رابطه از سوی این شرکت ها مواجه شد و این شرکت ها دیگر تجهیزات به ما ندادند. به این ترتیب هم پروژه های ما دچار مشکل شد و هم تعهدات مان به تاخیر افتاد، اما با استراتژی ای که شرکت پارس تابلو اتخاذ کرد، اقدام به انتخاب و خریداری محصولاتی از کشورهای کره و ترکیه کرد و آنها را با محصولات تولیدی خود مطابقت داد و به روز کرد.

وی در ادامه افزود: دو آزمایشگاه معتبر صنعت برق دنیا در ایتالیا و هلند محصولات تولیدی ما  را تست کرد و موفق  به دریافت گواهینامه از آنها شدیم و به این ترتیب در لیست مجاز تولیدکنندگان قرار گرفتیم و بحران تحریم ها را پشت سر گذاشتیم.

مدیر عامل شرکت پارس تابلو با اشاره به اینکه از سال این شرکت1370مجوز فعالیت واحد D&R را اخذ کرده است، گفت: شرکت پارس تابلو دو سال پیاپی یعنی در سال های 82 و  83جایزه محصول D&Rبرتر کشور را از وزارت صنعت و معدن دریافت کرد.

نادعلیان با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم رویکرد دنیا نسبت به ایران تغییر کرده است و شرکت ها برای برای مذاکره به ایران می آیند، گفت: رویکرد دولت یازدهم این است که دیگر یک کشور مصرف کننده نباشیم و خارجی ها فقط محصولات خودشان را در کشورمان به فروش نرسانند، بلکه رویکرد این است که حتما خارجی ها در کشورمان تولید مشترک با صنایع داخلی داشته باشند، تکنولوژی خود را منتقل کنند و بخشی از این تولیدات در داخل کشور مصرف شود و بخش دیگری در بازار منطقه به فروش برسد. زیرا یک بازار 400 میلیونی در منطقه وجود دارد که بازار بزرگی است و این رویکرد دولت، مثبت است.

نادعلیان با اشاره به اینکه پارس تابلو می تواند طرح های نو در زمینه تولید تابلوهای برق  ارائه دهد، گفت: انتظار ما این است که در شرایط پساتحریم بتوانیم با شرکت های خارجی مشارکت کنیم و با توجه به سابقه ای که پارس تابلو در بازار منطقه، بازارهای آفریقا،  کشورهای سی آی اس و خاورمیانه دارد، می تواند نقش مهمی را برای حضور ایران در این بازارها ایفا کند.  


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، شنبه 01 اردیبهشت 1403 1:11 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد