هدفگذاری برای صادرات 50 میلیارد دلاری تا پایان سال جاری/ افزایش صادرات محصولات پتروشیمی پس از برجام

حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان تغییر در صادرت محصولات نفتی بعد از برجام گفت: بعد از برجام همین که قفل نقل و انتقالات بانکی در حال باز شدن است، کمک می‌کند که مشکل قراردادی با خریدارانی که به دلیل تحریم‌ها به حالت تعلیق درآمده بود؛ حل شود.

وی با بیان اینکه برجام کمک کرد که بتوانیم بازار جدید تعریف کنیم، افزود: بیشترین گشایش‌های مربوط به محصولات پتروشیمی بوده و امیدواریم که بازارهای هدف دیگری را نیز داشته باشیم که البته لازمه آن ارتباط دیپلماتیک است.

صالحی تصریح کرد: ما در حال حاضر در نظام بانکی نسبت به نظام بانکی دنیا عقب ماندگی داشته و شرایط ریسک پذیری خوبی نداریم که بتوانیم راحت به بانک‌های دنیا وصل شویم لذا اگر این مشکل سریعتر برطرف شود، می‌توانیم از عواید برجام بهره بیشتری ببریم.

وی اظهار داشت: صادرات ما در 4 ماهه ابتدای سال جاری 21 درصد رشد داشته و مجموعا به رقم 16.5 میلیارد دلار رسیده است که از این میزان 6.8 میلیارد دلار مربوط به محصولات پتروشیمی بوده است.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی با بیان اینکه یکی از مشکلات برای صادرات را رقابت با دولت دانست و خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما برای صادرات در سال جاری 50 میلیارد دلار بوده است که تا پایان سال جدید به این رقم می‌رسیم.

وی گفت: کشورهای قزاقستان، ازبکستان، کنیا، کشورهای افریقایی، گرجستان، مراکش، ویتنام و کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان بالا می‌رود، بازار هدف ماست.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 1:55 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد