مهندس پارسا نمونه‌ی کم ‌نظیری از نسل اوّل پیشگامان در بخش خصوصی

با دریغ و تأسف عمیق خود از خبر درگذشت غیرباورانه استاد و همسنگر و همگام دورانی مدید و همکاری نزدیک سالیان متمادی در حوزه صنعت ، احداث و انرژی جناب آقای مهندس محمد پارسا برایم سخت و جانکاه بود.
بخاطر دارم چه دشواریها و تنگناها که در این سالها بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در دوران فعالیت با ایشان تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب که همواره از وی می آموختم .
آینده‌نگری مهندس محمد پارسا این مرد خردمند و استراتژیک ، همواره راهگشای همه همکاران من در سندیکای صنعت برق و نیز فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بوده و هست.
سرلوحه قرار دادن خدمت ، دردمند بودن، خستگی‌ناپذیری، عشق به کار گروهی و تلاش برای بخش خصوصی و کارآفرینی از ویژگی‌های بارز شخصیتی مهندس محمد پارسا بود. ویژگی‌ مهم دیگر ایشان ظرفیت سازی و و‌خلق فرصت و کسب و کار جدید برای جوانان بود یعنی فرصت‌هایی ایجاد می‌کرد تا استعدادهای جوان با وجود همه مشکلات شکوفا شوند.
او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اوّل پیشگامان در بخش خصوصی در راه پرخطر و پرافتخار این مرز و بوم بود. سال‌ها تلاش و زحمت و از خود گذشتگی در امر نهادسازی برگهای درخشان زندگی پر فراز و نشیب ایشان است.
فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران آخرین نهاد و مولود موثر ایشان بوده و هست که با دست خالی اما به توکل و همت عزیزانی همچون زنده یاد مهندس محمد پارسا متولد و سیر تحول خود را تا به امروز طی کرده است.
حال با فقدان مهندس پارسا که اینجانب تجربه‌ای ویژه و مشترک و درازمدت را با او در فراز و نشیب های این دوران طی شده با او داشته ام ، امید دارم با قدم گذاشتن در مسیر و پیمودن راه و هدف ایشان می توانیم روحش را شاد کنیم و این تنها جبرانیست برای لطف و محبتی که ایشان در حق ما و صنعت احداث و انرژی در طول حیات گرانقدر اش داشته است .

حمیدرضا صالحی
دبیرکل وعضو هیأت مدیره
فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، شنبه 01 اردیبهشت 1403 4:42 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد