مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا

ورود ویروس کرونا ( بیماری کووید 19) در کشور از اواخر سال گذشته تحولات بسیار وسیعی در ارکان مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی جهان و همچنین کشورمان بوجود آورده است .

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته متشکل از 19 انجمن و سندیکای تشکلی و بیش از 30 شرکت پیمانکاری ، تولید کنندگان کالا و خدمات با مجموعه ای بیش از 45000 نفر پرسنل دائم و شاغل در امر صادرات نفت ، گاز ، پتروشیمی و برق بعنوان یکی از اثرگذارترین گروه های فعال در صنعت احداث کشور می باشد و شرکتهای وابسته و انجمن ها، سندیکاهای مرتبط به آنها و همچنین شرکتهای پیمانکاری و تولیدکنندگان کالا و تجهیزات هر کدام به سهم خود در پروژه های صنعت نفت و نیرو در حال فعالیت مستقیم میباشند .
 ورود ویروس کرونا ( بیماری کووید 19) در کشور از اواخر سال گذشته تحولات بسیار وسیعی در ارکان مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی جهان و همچنین کشورمان ، من جمله اعضای این فدراسیون حاصل نمود که حضرتعالی به خوبی از جزییات موضوع اگاهی دارید و این فدراسیون از فعالیتهای حضرتعالی برای تشخیص اثرات و رفع اثرات ویروس کرونا با ابلاغ به موقع 3 بخشنامه به شماره های 580871-1/10 مورخ 20/12/98 ، 866-2/20 مورخ27/12/98 و 47-2/20 مورخ 23/1/99 از ابتدای شکل گیری آن آشنایی کامل دارد و سپاسگزاری می نماییم. گرچه در بخشنامه های گذشته تکلیف پیمانکاران اجرایی پروژه ها بطور شفاف تعیین نگردیده بود ولی فی النفسه ابلاغ انها برای برخورد و حل مشکل کرونا یک قدم اساسی به جلو و بسیار مثبت از طرف بخش خصوصی ارزیابی گردیدبایستی اعلام نماییم که متأسفانه ابلاغ بخشنامه مورخ16/2/99 فوق الذکر اخیر وزارت نفت بدون درنظر گرفتن معضلات ، کمبودها و اثرات این ویروس از نظر اجرایی ، مالی ، قراردادی و قضایی اعلام شده و بصورت کاملاً یکسویه و در جهت انداختن مسئولیت کامل آنهم به سمت پیمانکاران و تولیدکنندگان کالا و تجهیزات می باشد. مندرجات آتی دستورالعمل که با یک ادبیات کاملا یکسویه و بنحوی حذف تعهدات کارفرمایان در قرارداد و انداختن تمام مسئولیت ها به سمت پیمانکاران و تولیدکنندگان نوشته و ابلاغ شد که مورد تایید نیست و ما اعتقاد داریم با اهداف بلند مدت وزارت نفت بعنوان متولی و نگهبان صنعت نفت کشور اعمال چنین دیدگاه هایی به مصلحت نیست . بدون تردید اعتماد به پیمانکاران داخلی آنهم در شرایط سخت موجود کشور از نظر بین المللی که با فشارهای ظالمانه ای وارد شده از سوی تحریم یک طرف امریکا مواجه هستیم چنین رویه ای پاسخگوی حل مسأله نمی باشد. تردید نفرمایید قطعاً اعمال چنین دیدگاه های یکسویه از دستورالعمل مورد اشاره به قلع و قمع بیشتر پیمانکاران بخش خصوصی و از کار افتادن آنها منجر خواهد شد. لذا مصرانه از حضرتعالی درخواست دارد نسبت به تجدید نظر در اصلاح فوری این دستورالعمل اقدام لازم مبذول بفرمایید.

جناب اقای مهندس زنگنه
شما عمر کاری تان را از ابتدا با پست وزارت سپری کرده اید و شاید تنها وزیری در نظام جمهوری اسلامی باشید که چنین شرایطی را در سوابق کاری ثبت کرده اید ممکن است بعضی از وزراء در کابینه های مختلف بصورت موقت و کوتاه مدت آمدند و رفتند ولی حضرتعالی علاوه بر مدیریت کلان به مدیریت اجرایی پروژه ها اگاهی کامل دارید این امر را همه پیمانکاران و صنعتگرانی که بنحوی با حضرتعالی پروژه اجرا کرده اند اذعان دارند. صنعت را دریابید و در ادامه راه نام نیکی از خود باقی بگذارید. پیمانکاران بازوهای اجرایی نظام هستند ، به ما اعتماد کنید . ما امید داریم این شرایط استثنایی هر چه زودتر به اتمام برسد و همه ما در کنار نظام و دولت از این مخاطرات سربلند بیرون برویم .


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 07 اردیبهشت 1403 6:52 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد