صنعت تابلو برق نقشی حیاتی در زنجیره ی ارزش آفرینی اقتصاد کشور دارد

تشکل ها اگر واقعا جدی گرفته شوند میتوانند به رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی و حتی اجتماعی نیز کمک کنند و تسهیل گر باشند، دنیا روی تشکل های سیاسی و نهادهای غیردولتی میچرخد اما متاسفانه دست ها برای این فعالیت ها تنگ شده، تشکل ها در رفع مشکلات اقتصادی میتوانند بسیار موثر باشند در مصاحبه روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی با جناب آقای خسروی پور دبیرکل محترم انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلو برق ایران مطرح شد.

نقش صنعت شما در زنجیره ارزش آفرینی در اقتصاد کشور چیست؟

صنعت تابلو برق نقشی حیاتی در زنجیره ی ارزش آفرینی اقتصاد کشور دارد ویک بخش کلیدی در صنعت برق و انرژی است. تاثیر مختلفی در جنبه های اقتصادی از جمله اشتغال زایی، افزایش بهره وری و رشد صنایع وابسته و توسعه صادرات دارد. در حوزه ی تولید تابلو برق نیازمند کار متخصص و زمینه های مختلف از جمله طراحی، نصب و نگهداری است و این موضوع باعث ایجاد فرصت های شغلی متعددی در سطوح مختلف میشود و به کاهش بیکاری کمک میکند. در توسعه ی صادرات تولید تابلو برق با کیفیت و رقابتی، امکان صادرات این محصول در بازار بین المللی فراهم میشود و این موضوع میتواند به افزایش درامد ارزی کشور و تغییر جایگاه ارزی کشور در بازار جهانی هم کمک کند. مسیله ی دیگر رشد صنایع وابسته است، صنعت تابلو برق مستقیم و غیر مستقیم با صنایع دیگری مانند تولید قطعات الکترونیکی قطعات فلزی، پلاستیکی و صنایع پتروشیمی هم ارتباط دارد. رشد و توسع هی این صنعت میتواند باعث رشد و توسعه صنایع وابسته و تامین مواد اولیه ی مورد نیاز آنها نیز شود. تبلوهای برق با کیفیت و استاندارد بالا میتوانند به افزایش بهره وری و کارایی در صنایع مختلف کمک کنند. با استفاده از تابلوهای برق مناسب امروزه مدیریت و کنترل بهتر انرژی امکان پذیر میشود و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری میکند. با توجه به این موارد صنعت تابلو برق به عنوان یک بخش استراتژیک و مهم میتواند نقش بسزایی در ارزش آفرینی اقتصاد کشور باشد و به توسعه پایدار و متوازن اقتصادی کمک کند. کلا صنعت تابلو سازی برق در تمام پروزه های عمرانی و صنعتی و مسکونی جز زنجیره ی تامین است و نقش بسزایی در بهره برداری از

پیش بینی و برنامه ی شما برای پتانسیل رشد این زنجیره ارزش چیست؟

میتوان چندین استراتژی کلیدی را در نظر گرفت: تحقیق و توسعه، توسعه تابلوبرق های هوشمند با استفاده از فناوری روز، همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، ایجاد پروژه های مشترک با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه ی تکنولوژی جدید و بهبود کیفیت محصولات. مسئله ی دیگر بهبود کیفیت استانداردها است که لازمه ی آن تدوین و اجرای استانداردهای ملی و بین المللی برای تولید تابلوهای برق با کیفیت بالا. موضوع دیگر برگزاری دوره های آموزشی است برای نیروی کار به منظور افزایش مهارت ها و دانش فنی است. عامل دیگر توسعه ی بازارهای داخلی و خارجی، تحقیق و شناسایی بازارهای بلقوه ی داخلی و خارجی برای صادرات تابلوهای برق. توسعه و ترویج برندهای ملی برای افزایش اعتماد مشتریان داخلی و بین المللی است. عامل دیگر حمایت های مالی و قانونی، فراهم کردن تسهیلات مالی و اعتباری برای شرکت های تولیده کننده ی تابلوهای برق، به منظور ارتقاع تجهیزات و تکنولوژی تولید است. حمایت های دولتی، اعمال حمایت های سیاسی از جانب دولت همانند کاهش مالیات و اصلاح تعرفه های گمرکی و تسهیل صادرات. تشکیل شبکه های همکاری بین المللی برای تبادل دانش و تجربه. شرکت در نمایشگاه ها و کنفرانسهای بین المللی برای معرفی محصولات و شناسایی فرصت های تجاری جدید بهینه سازی فرایند لجستیکی، تامین مواد اولیه، کاهش هزینه ها و افزایش کاراییمدیریت ارتباط با تامین کنندگان عوامل مهمی در این خصوص هستند. رونق پروژه های عمرانی و صنعتی و مسکونی در داخل کشور میتواند تاثیر بسزایی در این رمورد داشته باشد.

مهمترین چالش های پیش رو از نظر شما در حوزه ی انرژی چیست؟

یک مسئله مهم عدم تامین پایدار منابع انرژی است که مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد میکند، مسیله ی دیگر عدم توسعه ی زیرساخت های تولید، انتقال و توزیع انرژِ است که در هر سه مورد باید زیر ساخت ها توسعه پیدا کند و با شرایط روز بازسازی شوند و تکمیل شوند. مسئله ی مهم دیگر تحریم های بین المللی از یک سو و ناکارآمدی دولت و حاکمیت از سوی دیگر در رفع تحریم ها وروزمرگی و جناحی بودن سیاست گذاری ها از عوامل مهم است.

جایگاه تشکل ها و فدراسیون ها را در اقتصاد کشور چگونه ارزیابی میکنید؟

تشکل ها اگر واقعا جدی گرفته شوند میتوانند به رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی و حتی اجتماعی نیز کمک کنند و تسهیل گر باشند، دنیا روی تشکل های سیاسی و نهادهای غیردولتی میچرخد اما متاسفانه دست ها برای این فعالیت ها تنگ شده، تشکل ها در رفع مشکلات اقتصادی میتوانند بسیار موثر باشند و به عنوان نمایندگان بخش مختلف منافع و مشکلات خود را به دولت انتقال دهند، به عنوان نهاد نظارتی بر عملکرد اعضای خود نظارت داشته باشند و کارایی آنها را تقویت کنند، بحث دیگر موضوع آموزشی و کارگاه های تخصصی است که میتواند بسیار موثر باشد، تبادل اطلاعات و تجربیات و همکاری متقابل با تشکل های دیگر و نهادهای بین المللی هم از عوامل تاثیرگذار می باشد

صنعت شما در چه زمینه هایی میتواند با فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران هم افزایی داشته باشد؟

در تمام پروژه های صنعتی، عمرانی و مسکونی میتوانیم با فدراسیون هم افزایی داشته باشیم و تباذل اطلاعات داشته باشیم و نقش موثر و به سزایی در بهره برداری، توسعه و آبادانی کشور ایجاد کنیم.

6-پیشنهادات شما جهت ارتقای جایگاه فدراسیون در حوزه های مختلف حاکمیتی، کارفرمایی و قانون گذاری مدنظر چیست؟

فدراسیون باید حاکمیت را قانع کند که اعضا در توسعه کشور و رفع مشکلات بین مردم و دولت نقش بسزایی دارند، فدراسیون میتواند پیگیر تسهیل صدور مجوز به تشکل های سیاسی و فرهنگی باشد و در قانون گذاری نیز میتواند مشاور خوبی برای قانون گذاران باشد.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، یک شنبه 18 شهریور 1403 7:50 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد