صنعت برق در آستانه تحول کیفی‌وکمی/ راهکارهای حل مشکلات مالی در حال بررسی است

حمید چیت چیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در تمامی مذاکرات صورت گرفته با شرکت های خارجی انتقال تکنولوژی و ارتقای سطح فعالیت شرکت های داخلی از نظر کیفی و کمی مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با به سرانجام رسیدن هر قرارداد خارجی، علاوه بر جذب منابع مالی، شاهد ارتقای سطح تکنولوژی صنعت آب و برق ایران باشیم.

وی افزود: صنعت برق ایران در آستانه تحول کیفی و کمی است؛ هم از نظر کمی افزایش ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع را در برنامه داریم و هم از نظر کیفی ارتقای راندمان با به کارگیری تجهیزاتی با بهره وری بالاتر و کاهش تلفات با نوسازی و بازسازی تجهیزات فرسوده و بهینه سازی ساختارها در حال انجام است. 

وزیر نیرو با بیان اینکه "نقش صنعت برق ایران در پساتحریم پررنگ است"، گفت: ایران در حال حاضر ایران نه تنها نیاز های خود را در صنعت برق می تواند تامین کند، بلکه به حدود چهل کشور دنیا خدمات فنی مهندسی و محصولات صنعت برق را صادر می کنیم و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق مورد توجه دولت قرار دارد.

چیت چیان در خصوص مشکلات مالی این صنعت گفت: با برنامه هایی که برای تسویه بخش قابل توجهی از مطالبات بخش خصوصی داریم امیدواریم شاهد کاهش مشکلات مالی این بخش باشیم و از طرفی در حال بررسی راهکارهایی برای حل ساختاری مشکلات مالی صنعت برق کشور در طی سالهای پیش رو هستیم.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 31 فروردین 1403 12:22 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد