صنعت برق ایران صنعتی توانمند و پیشرو

نائب رئیس هیئت مدیره فــــدراســیون صـادرات انـرژی و صـــنایع وابسـته ایـران گفت: صنعت برق کشور امروز به برکت انقلاب اسلامی به یک صنعت توانمند و پیشرو تبدیل شده است.
پیام باقری در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: برق یک کالای استراتژیک و به طریق اولی صنعت برق یک صنعت راهبردی است.
وی همچنین اظهارداشت: این صنعت زیرساخت و زیر بنای صنایع دیگر واز محورهای توسعه محسوب می شود.
نائبرئیس هیئت مدیره فــــدراســـیون صـادرات انـرژی و صـــنایع وابسـته ایــران ضمن اشاره به دستاوردهای صنعت برق طی چهار دهه پس از انقلاب گفت: هم اکنون طول شبکه منصوبه انتقال و توزیع برق در کشور به مرز یک میلیون کیلومتر رسیده است.
وی در ادامه افزود: صنعت برق در آغاز انقلاب اسلامی با شرایط بغرنجی مواجه چرا که در تامین کالاهای بدیهی و خدمات عادی به بیگانگان وابسته بود.
باقری بیان داشت: خوشبختانه امروز پس از گذشته چهار دهه از انقلاب صنعت برق به یک صنعت توانمند، پیشرو و افتخار آمیز در کشور تبدیل شده است.
وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: این صنعت در بین بسیاری از صنایع از جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی به لحاظ توسعه و آبادانی کشور برخوردار است.
نائب رئیس هیئت مدیره فـــدراسیون صـادرات انــرژی و صـــنایع وابسـته ایـرانگفت: این صنعت امروز با ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده مقام نخست در منطقه و مقام ۱۴ را در دنیا به خود اختصاص داده است.
وی افزود: جمعیت ایران در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۳۷ میلیون نفر بوده که امروز به بیش از ۸۰ میلیون نفر رسیده است.
باقری اظهارداشت: میزان ظرفیت منصوبه در همان سال هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده که امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های شبانه روزی متخصصان ایرانی و شرکت های داخلی به ۱۰ برابر یعنی ۸۰ هزار مگاوات افزایش یافته است.
وی به رادیو اقتصاد گفت: ایران امروز در دنیا حرف زیادی برای گفتن در ساخت نیروگاه و سد دارد.
نائب رئیس هیئت مدیرفـــدراسـون صـادرات انـرژی و صـــنایع وابسـته ایــرانافزود: جمهوری اسلامی امروز سازنده توربین های نیروگاهی و صاحب تکنولوژی در این زمینه است.
وی تصریح کرد: بسیاری از شرکت های بخش خصوصی صنعت برق کشور هم اکنون در لیست پیمانکاران جهانی قرار دارند.
باقری گفت: صنعت برق ایران به لحاظ صادرات خدمات فنی و مهندسی با اختلاف معنی داری نسبت به بسیاری از صنایع دیگر کشور امروز پرچم دار این حوزه محسوب می شود.

وی به رادیو اقتصاد افزود: صدور ۹۸ درصدی خدمات فنی و مهندسی صنعت برق طی سال ۱۳۹۴ خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی و حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 09 فروردین 1403 1:08 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد