صادرات گاز به عمان به پیمانکاران ایرانی واگذار شود/ شرکت های ایرانی خارجی ها را به مشارکت دعوت می کنند

 

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به ورود شرکت های توتال و شل به پروژه صادرات گاز ایران به عمان گفت: در حالی چند روز پیش مسئولان شرکت ملی صادرات گاز نشستی را با شرکت های توتال و شل برای این پروژه برگزار کردند که بخش خصوصی آمادگی خود را برای اجرای این پروژه به وزارت نفت اعلام کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی، حمیدرضا صالحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای پروژه صادرات گاز ایران به عمان به لحاظ فنی، چندان دشوار نیست و پیمانکاران ایرانی و بخش خصوصی کشورمان می توانند این پروژه را اجرا کنند و بنابراین ضرورتی برای ورود شرکت های توتال و شل به این پروژه وجود ندارد و شرکت های ایرانی، می توانند برای اجرای این پروژه شرکت های خارجی را به مشارکت و همکاری دعوت کنند.

وی با بیان اینکه در رابطه با پروژه صادرات گاز به عمان فقط تامین منابع مالی مهم است، گفت: البته از آنجا که در این پروژه بحث انتقال انرژی مطرح است، بخش خصوصی و پیمانکاران ایرانی در جای خود می توانند برای پروژه فاینانس مالی بیاورند و همچنین می توانند با سرمایه گذاران عمانی در این زمینه مشارکت کنند و بنابراین نیازی وجود ندارد که کشورمان در رابطه با این پروژه از شل و توتال کمک بخواهد.

صالحی با اشاره به اینکه پروژه صادرات گاز به عمان آنچنان بزرگ هم نیست، عنوان کرد: قطعا بخش خصوصی کشورمان قادر به انجام این پروژه است و در زمینه تجهیزات لازم برای این موضوع هم می تواند از امکانات شرکت های خارجی به صورت استیجاری استفاده کند و در مجموع فرصت خوبی برای شرکت های ایرانی است که این کار را انجام دهند.

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به اینکه انتقال انرژی به کشورهای همسایه از موضوعاتی است که در این فدراسیون دنبال می شود، گفت: در همین رابطه در حال تشکیل کنسرسیوم هایی در فدراسیون صادرات انرژی هستیم تا بتوانیم پروژه های صادرات انرژی را در کشورهای همسایه انجام دهیم و پروژه هایی را به اجرا برسانیم که به لحاظ ملی و اقتصادی هم برای کشورمان و هم برای بنگاه ها خوب و مفید باشد.

صالحی با بیان اینکه فدراسیون صادرات انرژی آمادگی خود را برای اجرای پروژه صادرات گاز به عمان به وزارت نفت اعلام کرده است، اظهار داشت: استدلال مسئولان وزارت نفت در مورد وارد کردن شرکت های توتال و شل به پروژه صادرات گاز به عمان این است که شرکت های ایرانی توانایی مالی انجام چنین پروژه هایی را ندارند و این در حالی است که هزینه اجرای این پروژه بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می شود و بخش خصوصی کشورمان می تواند این هزینه ها را تامین کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که هر جا که بحث صادرات انرژی مطرح باشد، سرمایه گذاران هم مشارکت می کنند و در عین حال بخش خصوصی هم در رابطه با مسایل مالی این پروژه راه حل هایی اندیشیده و حتی از سرمایه گذاران عمانی در این زمینه کمک گرفته است و آنها هم برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 30 فروردین 1403 6:28 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد