شانس کارکنان شهرداری برای مدیریت مناطق آزاد بیشتر است

دبیر فدراسیون انرژی کشور در انتقاد به انتخاب مدیران سیاسی و جناحی برای مناطق آزاد گفت: در انتخاب مدیران این مناطق معمولا از کارکنان شهرداری استفاده می شود درحالیکه این کار اشتباه است.
صالحی در برنامه»گفت و گوی اقتصادی» رادیو گفت و گو، اظهار داشت: قانون مناطق آزاد مترقی است اما صدور دستورالعمل ها و قید گذاری های مختلف توسط دولت سبب نارضایتی از این مناطق شده است.
وی افزود: بخش عمده ای از صادرات کشور باید با استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد انجام شود این درحالیست که هم اکنون از 47 میلیارد دلار صادرات کشور تنها یک و نیم میلیارد دلار مربوط به مناطق آزاد است و این آمار با وجود سرمایه گذاری ها و هزینه های عظیم آمار خوبی نیست.
صالحی ریشه این مشکلات را در بیماری اقتصاد کلان کشور و زیرساخت های آن دانست و بیان کرد: اقتصاد ما دولتی و تولیدکننده رانتی است که در هر موقعیتی به صورت رانتی فعالیت می کند.
وی با انتقاد از اینکه استفاده مناسبی از ظرفیت خاص هر یک از مناطق هفتگانه نشده است گفت: علاوه براین، در انتخاب مدیران این مناطق نیز معمولا از کارکنان شهرداری استفاده می شود درحالیکه این کار اشتباه است.
دبیر فراکسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی با تأکید بر اینکه بکارگیری ظرفیت های خاص هر یک از مناطق آزاد نیازمند فکر اقتصادی و استراتژیک حرفه ای است بیان کرد: متاسفانه از یک نسخه برای تمامی مناطق استفاده کردیم و به عبارتی به جای اعمالی سیاست های آزادسازی از سیاست های محدودسازی استفاده می کنیم.
صالحی همچنین با اشاره به معضلات جذب سرمایه در این مناطق گفت: بخش خصوصی در این مناطق سرمایه گذاری های زیادی کرده اما به دلیل دستورالعمل های خلق الساعه دولت و عدم اجرای درست قانون مناطق آزاد از ادامه کار منصرف شده است.
دبیر فدراسیون انرژی کشور در خاتمه تأکید کرد: باید مدیران باسابقه و موفق را در این مناطق انتخاب کنیم اما انتخاب مدیران اغلب سیاسی و جناحی است و توجهی به رزومه فرد نمی شود.
رادیو گفت وگو
http://www.radiogoftogoo.ir/


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 10:10 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد