دولت هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو را پرداخت کند

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران و دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی تاکید کرد که پرداخت هزار میلیارد تومان پول از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها به وزارت نیرو، دست این وزارتخانه را برای پرداخت بدهی های تولیدکنندگان برق، پیمانکاران، سازندگان و مشاوران باز می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی، حمیدرضا صالحی با بیان این مطلب گفت: چند سال پیش که موضوع درآمد و هزینه های وزارت نیرو و تثبیت قیمت ها در مجلس مطرح شد، هزینه های این وزارتخانه افزایش یافت اما از آنجا که در آن مقطع زمانی تعرفه های برق و آب افزایش پیدا نکرد و از افزایش درآمدهای وزارت نیرو جلوگیری به عمل آمد، مقرر شد که همواره مابه التفاوتی به وزارت نیرو داده شود تا بتواند هزینه های جاری و بدهی های خود را پرداخت کند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که از سال های گذشته تا امسال بخشی از پرداخت یارانه ها از محل درآمدهای وزارت نیرو انجام میشد. البته دولت یازدهم پس از روی کار آمدن قول داد که وزارت نیرو را از این موضوع مستثنی کند و در همین راستا امسال هیئت دولت مصوب کرد که دیگر پرداخت بخشی از یارانه ها از محل درآمدهای وزارت نیرو انجام نشود.

صالحی با اشاره به اینکه به این ترتیب باید هزار میلیارد تومان از پول هایی که تاکنون از درآمدهای وزارت نیرو برداشته شده است، به این وزارتخانه بازگردانده شود، گفت: این مبلغ باید پرداخت شود تا وزارت نیرو بدهی های خود را به تولیدکنندگان برق، پیمانکاران، سازندگان و مشاوران پرداخت کند اما متاسفانه تا این لحظه این پول پرداخت نشده است.

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی اظهار داشت: عدم پرداخت این بدهی موجب شده تا حدودی ناامیدی بین بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ایجاد شود و نگرانی های آنها را مضاعف کرده است.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه عدم پرداخت این پول از سوی دولت، موجب در تنگنا قرار گرفتن وزارت نیرو برای هزینه های جاری مانند حقوق و دستمزد پرسنل هم شده است، گفت: اگر این بدهی از سوی دولت پرداخت شود، وزارت نیرو می تواند امور جاری و توسعه ای خود را دنبال کند.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، شنبه 01 اردیبهشت 1403 9:49 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد