در رثای زنده یاد مهندس محمد پارسا

همواره در طول زندگی مهندسی 55 ساله ام و از شروع ان در دوران جوانی کار مهندسی در این فکر بودم که من به چه صورت می توانم اثرگذار باشم . اولین قدمم در این ارتباط این بود که بعد از اتمام کار و فارغ التحصیلی از دبیرستان البرز تهران در سال 1344 و بعد از ان قبولی در دانشکده فنی در همین سال در حد فاصل نزدیک به 6 ماه تا شروع کار دانشکده فنی این جرات را به خود دادم که اقدام به تهیه کتابی تحت عنوان" مجموعه جبر و مثلثات ریاضی برای کنکور " در نزدیک به 500 صفحه نوشته و توسط یکی از ناشران تهرانی منتشر کنم و پس از ان با همین روحیه به ترجمه و نشر کتابهای مهندسی اقدام و در پی ان ورود به سازمان برنامه و بودجه از سال 1355 برای اثر گذاری بر روی ضوابط این سازمان من جمله مشخصات فنی ، فهارس بها ترغیب شدم و در ادامه ، کار نگارش در مجلات مهندسی و علمی را شروع کردم و تاکنون به این امر ادامه دادم و در نهایت و در سال گذشته با انتشار کتابی با عنوان " رویکردهای کارشناسی در حوزه نظام فنی و اجرایی" (مدیریت اجرایی پروژه ها ) در دو جلد جمعا 1300 صفحه کارم را ادامه داده و تمام این فعالیت ها به نیت انتقال دانش محدودم به نسل بعدی خصوصا نسل جوان کشور بوده و از این بابت احساس ارامش و غرور می نمایم .
در طول 55 سال کار و خدمت مهندسی بالاخص در سه دهه گذشته و با حضور در انجمن ها و سندیکاها و اشنایی با کار جمعی مهندسی با افراد مختلفی و با نیات مختلف برخورد داشتم که با ایده فکری اینجانب که در امر انتقال تجربیات مهندسی حرکت میکردم و نیز یکی از این افراد شاخص این حوزه زنده یاد استاد عزیزم مهندس محمد پارسا را یافتم که اشنایی و همکاری من با ایشان از همکاری در فدراسیون صادرات انرژی شروع شد . ایشان را بسیار همسو و هم فکرخودم دیدم . ایشان امروزه در میان ما نیستند و حرف های بنده را نمی شنوند ولی بدون غلو می گویم که ایشان از نظر شخصیتی انسانی فرهیخته، ارام ، مودب ، صمیمی و از نظر کار حرفه ای انسانی ژرف نگر ، دور نگر ، کارافرین ، توسعه گرا در سرنوشت مهندسی کشور بالاخص صنعت برق که تخصص کاری ایشان بود قدم بر می داشتند . به باور اینجانب ایشان بسیار دست به قلم و متبحر در نوشتن و انتقال نیات خود به خواننده و ذینفعان بود و در چند سال گذشته که اینجانب در خدمت ایشان و فدراسیون صادرات انرژی هستم در مکاتبات برای ذینفعان با ایشان همکاری داشتم و از نظرات مهندسی ایشان در حوزه کارهای جاری در زمینه اقتصادی و پولی نیز استفاده کردم و از ایشان اموختم .
به باور اینجانب ما به امثال زنده یاد مهندس محمد پارسا در صنعت احداث کشور بسیار نیازمندیم و قطعا جوانان ما باید با الگوگیری از زندگی این مهندس بزرگ در اینده بتوانند جای ایشان را پر نمایند .
بنده مجددا از این فرصت استفاده می نمایم این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان ، جامعه مهندسین کشور و همکاران گرانقدرم در فدراسیون صادرات انرژی صمیمانه تسلیت عرض نمایم ارزو دارم راه ایشان پر رهرو باشد. به خانواده ایشان پیشنهاد دارم که بر روی سنگ مزار پدر از گفته استاد سخن سعدی شیرازی یادی نموده و گفته سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز  مرده آن است که نامش به نکویی نبرند "را به عنوان یادبود بگذارند قطعا پدر ایشان یکی از مصادیق گفته این شاعر بزرگ ایرانی می باشد

ارادتمند و کوچک
رضا طبیب زاده


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 31 فروردین 1403 5:43 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد