حرکت لاک پشتی صادرات خدمات فنی و مهندسی

 مدت هاست که مشکلات ایجاد شده در مسیر صادرات، بخش خدمات فنی و مهندسی را هم درگیر کرده است و اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی به کندی انجام شده و می توان گفت که در آستانه توقف قرار گرفته است. امکان صدور و تمدید ضمانت نامه وجود ندارد و نقل وانتقال پول به سختی انجام می شود. کارفرمایان خارجی برای ارجاع کار به شرکت های ایرانی با محدودیت رو به رو هستند و طرح های عمرانی داخلی هم کاهش یافته است. در چنین شرایطی تعجبی ندارد که بشنویم کارگر ایرانی برای کار به کشور دیگری مهاجرت کرده است و باید در پروژه های شرکت های غیرایرانی کار کند. از سوی دیگر افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کشور هم به انگیزه کارگران برای مهاجرت دامن زده است. کار عزتمند کارگر ایرانی در هر جای جهان خواسته همه است اما امیدواریم مشکلات پروژه های عمرانی هرچه زودتر حل و فصل شود و رونق به صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران باز گردد.

اکنون پروژه های شرکت های ایرانی در کشورهایی مثل عمان، الجزایر و کامرون نیمه کاره مانده است و سرعت انجام کار به پایین ترین سطح ممکن رسیده است. هرچند بارها درباره حضور شرکت های ایرانی در روند بازسازی عراق و سوریه شنیده ایم اما نگرش های دولت در این باره مانعی برای حضور شرکت های توانمند ایرانی است. دولت نگاه پروژه محور دارد و کمتر به کارآفرینان و شرکت های با سابقه اعتماد می کند. این در حالی است که شرکت های چینی و ترکیه ای بخشی از پولی که دولت ها می خواهند از طریق پروژه در اختیارشان قرار بدهند را در اختیار می گیرند تا به طور آزاد در کشورها  هتل،  مراکز خرید و واحدهای مسکونی بسازند. در این شرایط راندمان کار افزایش یافته و وصول مطالبات هم راحت تر است.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 09 فروردین 1403 8:23 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد