حجم تجارت ایران و ترکیه ۳۵ میلیارد دلار می‌‌شود

«:ایوب بارتیک» امروز در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به پتانسیل‌های تجاری ایران و ترکیه، گفت: دو کشور ایران و ترکیه مشترکات بسیاری دارند به نحوی که نمی‌توان به لحاظ حمل و نقل و لجستیک، پتانسیل‌های آن دو را در روابط تجاری و اقتصادی نادیده گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی قاضی انتب ترکیه افزود: ایران و ترکیه می‌توانند شرکای تجاری خوبی برای هم باشند، چرا که ترکیه دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپا و ایران دروازه ورود کالاهای ترک به آسیای میانه است.

وی تصریح کرد: البته اتفاقاتی در روابط دو کشور رخ داده که به نظر می‌رسد قابل حل است، چرا که ترکیه برای ایجاد رابطه معنادار تجاری با ایران، عزم و اراده جدی دارد.

بارتیک خاطرنشان کرد: بعد تجاری ایرانیان را بسیار می‌پسندم و البته ترک‌ها هم تاجران خوبی هستند که در کنار یکدیگر می‌توانند میزان تبادلات تجاری را افزایش دهند، ضمن اینکه توافق تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز هدف‌گذاری دستیابی به حجم تبادلات تجاری ۳۵ میلیارد دلاری را صورت داده است.

رئیس اتاق بازرگانی قاضی انتب ترکیه تصریح کرد: فرش ماشینی، ماکارانی، نخ پروپیلن، کفش و مبلمان از جمله کالاهایی هستند که در قاضی انتب به صورت حرفه‌ای تولید می‌شود و بر این اساس این تولیدات می‌تواند به ایران صادر شود، ضمن اینکه ایران هم پتانسیل‌های بسیاری در زمینه تولید مواد خام دارد که ترکیه می‌تواند مواد خام را از ایران وارد کند.

وی ادامه داد: ظرف دو ماه آینده دوباره به همراه هیأتی از تجار ترکیه به ایران سفر خواهیم کرد تا بتوانیم میزان تبادلات تجاری دو کشور و موانع پیش‌رو را بررسی کنیم.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 09 فروردین 1403 7:51 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد