تغييرات تشكلي با نظر تشكل‌ها باشد

اتاق بازرگاني داراي ركن‌هاي مختلفي است كه يكي از مهم‌ترين اين ركن‌ها تشكل‌ها محسوب مي‌شود. اين ركن اما با بقيه ركن‌ها متفاوت است چراكه به صورت مستقيم با شركت‌ها در ارتباط است و حلقه واسط ميان اتاق و شركت‌ها محسوب مي‌شود. هر چند عضوگيري در استان‌ها هم صورت مي‌گيرد اما نقش تشكل‌ها در اين ميان بسيار اهميت دارد و صداي مطالبه‌گري تشكل‌ها مي‌تواند بسياري از مسائل را حل كند. از سوي ديگر بخش مهمي از درآمدهاي اتاق نيز مرهون يك در هزاري است كه به خاطر تشكل‌ها به اتاق پرداخت شد. در چنين شرايطي اگر بخواهيم هر گونه تغييري در ساختار معاونت تشكل‌ها به عنوان سازماني كه قرار است تسهيل‌گر امور تشكل‌ها باشد، انجام گيرد طبيعتا نياز است كه از تشكل‌ها نظرخواهي شود و اصولا حفظ استقلال چنين معاونتي بسيار اهميت دارد. بحث‌هايي همچون ادغام اين معاونت مي‌تواند باعث آسيب به تشكل‌ها شود. در اهميت تشكل‌ها همين بس كه زماني حتي كميسيوني به نام تشكل‌ها وجود داشت تا اعضاي تشكلي دور يك ميز به انتقال تجربه و افزايش ضريب نفوذ تشكلي بپردازند. همه اينها نشان از اهميت تشكل‌ها در اتاق است. از سوي ديگر اتاق نيز در اين دوره كارهاي خوبي صورت داده است. افزايش بودجه كمك به تشكل‌ها در قالب تقويت تشكل‌ها پديده ميمون و مباركي بود كه رخ داد. در دو ماهه گذشته نيز شاهد كارهاي مثبتي بوديم كه ازجمله آنها مي‌توان به جلسات بسيار مثبت ميان تشكل‌ها و رييس اتاق اشاره كرد. اين جلسات كه به همت معاونت تشكل‌ها برگزار شد، خبر از نگاه مثبت رييس به تشكل‌ها مي‌دهد. حال اگر مي‌خواهيم اين تشكل‌ها تقويت شوند بايد ضمن تاكيد بر مساله چابك‌سازي، استقلال ساختار معاونت تشكل‌ها حفظ و قبل از هر تغييري در اين بخش نظر تشكل‌ها پرسيده شود.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 10 فروردین 1403 12:20 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد