تعمیر نیروگاه‌های برق کشورهای منطقه توسط متخصصان ایرانی

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شرکت مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق، «عین الله صالحی» افزود: مذاکراتی با برخی کشورهای منطقه برای انجام تعمیرات نیروگاه های آنها توسط متخصصان داخلی در حال انجام  است ودر حال حاضر تعدادی از این قراردادها نهایی شده است.

وی در باره روند تعمیرات نیروگاه های داخلی گفت:در حال حاضر بخش عمده تجهیزات نیروگاه‌ها از جمله توربین‌ها در داخل کشور تولید و بازسازی می‌شوند، در سال ۹۸ افزایش تحریم‌ها و محدودیت ارتباطات بین‌المللی امکان تامین برخی مواد و تجهیزات موردنیاز این حوزه را از خارج کشور دچار مشکل کرده بود؛ از همین رو امسال با تلاش متخصصان داخلی قطعات بسیار مهم و شاخصی در داخل کشور طراحی، بازسازی و با مهندسی معکوس باز تولید شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ تعداد زیادی پره و تجهیزات توربین‌های بخار و گاز تولید و تحویل داده شده است، ادامه داد: در حال حاضر ساخت توربین در انحصار شرکت‌های بسیار محدودی است ولی با تلاش متخصصان صنعت برق هم اکنون قطعات و تجهیزات سه توربین در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ادامه داد: شفت‌های توربین‌های بخار برای نخستین بار توسط این شرکت باز طراحی و ساخته شده است،   در طی سه ماه اخیر حدود ۲۲ روتور توربین بخار، گاز و ژنراتورها بازسازی و ارسال شده است و بخش دیگری از این تجهیزات نیز در مرحله بالانس قرار گرفته است.
صالحی با بیان اینکه در حال حاضر ترانسفورماتورهای زیادی در حال بازسازی هستند، گفت: هم اکنون در ۱۲ سایت و نیروگاه تعمیرات اساسی به صورت همزمان در حال انجام است؛   در حال حاضر به صورت همزمان، معادل چهار هزار مگاوات توربین در دست تعمیرات است و در تلاشیم تا پیش از شروع پیک تابستان سال آینده، تمامی این واحدها آماده بهره‌برداری شوند.
وی شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران را نخستین مجموعه تخصصی تعمیرات و نگهداری نیروگاه در منطقه برشمرد و افزود: بسیاری از فعالیت‌های فنی و تعمیراتی در این شرکت برای نخستین بار در کشور به انجام رسیده و بومی‌سازی شده است و این مجوعه امروز توان تعمیرات اساسی انواع توربین‌های گازی و بخار و ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات مهم و استراتژیک نیروگاهی را داراست.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 31 فروردین 1403 7:22 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد