برگ برنده خارجی ها در ایران سرمایه گذاری است

روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی: در دیدار و نشست دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی و مدیران شرکت فوجی کارا از ژاپن کهروز دوشنبه دوازدهم مهرماه در محل فدراسیون برگزار شد، زمینه های همکاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جریان این نشست حمیدرضا صالحی، دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به اینکه خارجی ها علاقمند به سرمایه گذاری در انرژی های نو در ایران هستند، گفت: وزارت نیرو برق خورشیدی را به قیمت 13 سنت خریداری می کند و این باعث شده سرمایه گذاران خارجی از تمام دنیا مشتاق این موضوع شوند.

صالحی با بیان اینکه در ایران در توزیع برق تلفاتی وجود دارد، گفت: کره ای ها برای کاهش تلفات برق در ایران دفتر تاسیس کرده اند و پروژهای بزرگی در این رابطه تعریف شده است.

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته، در رابطه با کاهش تلفات، قانونی به برنامه پنجم توسعه اضافه شد، اظهار داشت: به موجب یک ماده قانونی در برنامه پنجم توسعه، به بخش خصوصی اجازه داده شده که تلفات توزیع برق را کاهش دهد و یا باید دولت این تلفات را بخرد و یا باید اجازه بدهد که بخش خصوصی آن را صادر کند.

صالحی در ادامه افزود: ایران مشتریانی مانند عراق و پاکستان دارد و از همین رو میتوان پروژه های بزرگی را در رابطه با کاهش تلفات توزیع تعریف و اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه برگ برنده دیگر خارجی ها در ایران، سرمایه گذاری است، گفت: اگر هر گروه خارجی مساله سرمایه گذاری را مطرح کند، درهای بیشتری به روی او باز می شود. زیرا انرژی و نیروی متخصص در ایران ارزان است و یک بازار 400 میلیون نفری در اطراف ایران وجود دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر خارجی ها بخواهند در بسیاری از کشورهای عربی سرمایه گذاری کنند، باید شریک عرب داشته باشند اما در ایران خارجی ها می توانند از صفر تا 100 را خودشان انجام می دهند.

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی با بیان اینکه از گذشته صنعت ایران و ژاپن رابطه خوبی با یکدیگر داشتند، عنوان کرد: دولت ژاپن 10 میلیارد دلار را برای سرمایه گذاری در ایران اختصاص داده و شرکت فوجی کارا می تواند به دولت ژاپن پیشنهاد دهد که درصدی از این منابع را برای ایران فاینانس کند.

در این جلسه مدیران شرکت فوجی کارا هم گزارشی از تاسیس و فعالیت های شرکت متبوعشان ارائه دادند.

به گفته مسئولان شرکت فوجی کارا، این شرکت حدود 110سال پیش تاسیس شده و تولید سیم های انتقال برق را آغاز کرده است. در سال 1980 میلادی هم این شرکت کار ساخت فیبر نوری و سیم های مخابراتی را شروع کرده است.

گفتنی است در حال حاضر فوجی کارا در خصوص ساخت فیبر نوری و توزیع نیرو جزء شرکت های موفق در دنیا است و از سال 1999 به غیر از سیستم های توزیع و کابل برق، در زمینه های مختلفی فعالیت می کند و فعالیت های بزرگی را به دست آورده است. 


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 09 فروردین 1403 4:57 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد