باید با مدیریت انرژی، برای مردم ارزش افزوده ایجاد کنیم

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: طرح یارانه بنزین، طرح خوبی است به شرط آنکه در زمان مناسب و با برنامه ریزی جامع اجرایی شود.

حمیدرضا صالحی دبیرکل فــــدراســیون صـادرات انـرژی و صـــنایع وابسـته ایـران، در برنامه گفت وگوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص طرح یارانه بنزین، اظهار کرد: اگر بسترها و زیرساخت هایی ایجاد شود که قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، لذا مردم قادر به خرید بنزین با قیمت های بسیار بیشتر از قیمت کنونی خواهند بود.
وی افزود: باید از این مرحله گذر و قیمت بنزین را واقعی کرد، اما سال های طولانی است که این مسئله توسط دولت ها به تعویق افتاده و باید با صداقت در این خصوص با مردم برخورد کنیم امروز قاچاق بنزین در واقع خروج سرمایه از جیب مردم است.
نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه بنزین، گاز و برق از دارایی های مردم جامعه است، گفت: ایران بزرگترین کشوری است که یارانه سوخت در نفت، گاز و برق می دهد، بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی این مبلغ ۴۵ میلیارد دلار است که بنده معتقد هستم این میزان سرمایه از جیب مردم هزینه می شود.
صالحی در مصاحبه با رادیو گفت و گو ادامه داد: دولت باید با همکاری بخش خصوصی و بکارگیری راهکارهای موثر از هدرفت این انرژی جلوگیری کرده و آن را به گونه ای مدیریت کنند که برای مردم تبدیل به ارزش افزوده شود.

وی بیان کرد: امروز نصف خانواده های ایرانی خودرو ندارند، اما عده ای هستند که چندین وسیله نقلیه دارند و انصاف نیست چنین افرادی از یارانه سوخت استفاده کرده اما افراد فاقد خودرو از این یارانه بهره ای نبرند، لذا طرح مجلس که یارانه به افراد تعلق می گیرد، طرح درست و منطقی است.
دبیرکل فــــدراســیون صـادرات انـرژی و صـــنایع وابسـته ایـران با اشاره به اینکه برنامه چهارم و شروع هدفمندی با نواقصی روبرو بود و دولت ها در این زمینه موفق نبوده اند، گفت: طرح یارانه بنزین، طرح خوبی است به شرط آنکه در زمان مناسب و با برنامه ریزی جامع اجرایی شود.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، آدینه 31 فروردین 1403 8:16 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد