ایران خواستار تسریع در اجرای خط سوم انتقال برق از ارمنستان شد

به گزارش روز جمعه ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر که در راس هیاتی به ارمنستان سفر کرده است با «آرا بابلویان» رئیس مجلس ملی ارمنستان گفت وگو کرد.
سبحانی فر در ادامه با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان دارای روابط بسیار نزدیک بوده و همیشه در مشکلات کنار یکدیگر بوده اند و هم اکنون نیز دو کشور باید به همکاری مستمر با یکدیگر ادامه دهند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با اشاره به عزم مقام های دو کشور برای توسعه روابط فیمابین گفت: مجالس ایران و ارمنستان می توانند با تصویب قوانین سودمند به توسعه روابط دو جانبه از جمله در زمینه سرمایه گذاری، گمرکی، انرژی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی کمک کنند.
سبحانی فر خواستار تسریع در اجرای خط سوم انتقال برق، سرمایه گذاری در منطقه آزاد مغری و همکاری دو کشور در تاسیس نیروگاه های برقابی، بادی و خورشیدی در ارمنستان شد.
وی ضمن ابراز آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به ارمنستان، ادامه داد: همکاری دو کشور در امر بازسازی و عمران کریدور شمال – جنوب، اجرایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی فیمابین و حذف عوارض جاده ای تاثیر بسزایی در توسعه روابط خواهد داشت.
رئیس مجلس ملی جمهوری ارمنستان نیز با اشاره به روابط نزدیک، دوستانه و صمیمی میان دو کشور که ریشه در روابط دیرینه دو ملت دارد، اظهار داشت: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما بسیار مهم بوده و هیچ گاه تحت تاثیر شرایط منطقه ای قرار نگرفته است.
به گفته بابلویان، دو کشور همیشه در زمان های سخت در کنار یکدیگر بوده و به هم کمک کرده اند.
رئیس مجلس ملی ارمنستان همچنین افزود: روابط دو کشور باثبات و پایدار بوده و هر تغییری در ارمنستان رخ دهد در روابط میان دو کشور تاثیری نخواهد داشت. وی همچنین گفت که سال آینده در راستای توسعه روابط دوجانبه به تهران سفر خواهد کرد.
بابلویان اظهار داشت: مباحث مربوط به گمرک، حمل و نقل و ترانزیت میان ایران و ارمنستان بسیار مهم است و مجالس دو کشور می توانند علاوه بر همکاری در توسعه زیرساخت های انرژی، توسعه روابط تجاری و بازرگانی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: ایران می تواند با استفاده از فرصت های اتحادیه اورآسیا به توسعه روابط خود با این اتحادیه و اتحادیه اروپا از طریق ارمنستان مبادرت کند.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 (1370) استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 10:48 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد