اتحادیه اورآسیا و ظرفیتهای موجود در آن فرصت مناسبی است برای فدراسیون صادرات انرژی

نشست اعضای فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران روز چهارشنبه2/4/1398 با شرکت تعدادی از اعضای این فدراسیون و با حضور جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان در محل شرکت صانیر پیمانکار پروژه احداث خط سوم انتقال برق در ارمنستان تشکیل گردید
در این جلسه موضوعات مختلفی به منظور فعال سازی فدراسیون در امر صنعت در خارج از کشور و در ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در این نشست با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های موجود در اورآسیا افزودند اتحادیه اورآسیا و ظرفیتهای موجود در آن فرصت مناسبی است تا فدراسیون در حوزه صنعتی با برنامه منسجم به این منطقه ورود نماید.
سفیر محترم کشورمان در ایروان همچنین تاکید نمودند ظرفیتهای بسیار بالای صنعتی، پتروشیمی و ساخت و ساز در کشور میتواند با اشتراک طرفهای خارجی گامهای بلندی برای توسعه همکاریهای اقتصادی فیمابین بردارد.
اعضاء فدراسیون در این نشست تأکید داشتند بخش خصوصی میدان دار واقعی رونق اقتصادی در کشور می باشد و با وجود فشارهای مختلف اقتصادی اما این فعالان اقتصادی با رشادت و فدارکاری به مسیر شکوفایی و رونق کسب و کار در حرکت هستند. جهت محقق شدن صدور خدمات فنی و مهندسی و با توجه به رابطه تنگاتنگ سیاست و اقتصاد و اولویت منافع ملی و اقتصادی کشورها در تعاملات جهانی و بین المللی نیاز است که ایران با امعان نظر خاص به این ضرورت در سیاست خارجی خود، دو هدف را دنبال کند؛ نخست بر تهدیدهای سیاسی و اقتصادی در سطح ملی و بین المللی غلبه کند و دیگر اینکه با فراهم کردن زمینه ها و پیش فرض های لازم برای ارتقای جایگاه و کسب اعتبار پایدار در اقتصاد جهانی و منطقه ای تلاش کند.
دستیابی به این اهداف در وهله اول نیازمند شناسایی فرصت ها، قوت ها، ضعف ها و تهدیدهایی است که در جامعه بین المللی و سیاست داخلی و خارجی کشورهای طرف تعامل و تاثیر گذار در مناسبات ایران وجود دارد.
در پایان این نشست مقرر گردید شرکت صانیر زمینه های موجود همکاری فدراسیون در ارمنستان و اورآسیا را بررسی و زمینه حضور و مشارکت فدراسیون را در این منطقه فراهم نماید.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 10:39 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد