اتاق بازرگانی زیرمجموعه ای از فدراسیون ها و کنفدراسیون ها داشته باشد
روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی: نشست فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته با دکتر حبیب الله انصاری، رییس انجمن صنایع لوازم خانگی روز سه شنبه سیزدهم مهرماه در محل انجمن صنایع لوازم خانگی برگزار شد.
در جریان این نشست حمیدرضا صالحی با ارائه گزارشی از روند شکل گیری فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته، به برخی از فعالیت ها و اقدامات این فدراسیون اشاره کرد.
صالحی با اشاره به سوابق درخشان انجمن صنایع لوازم خانگی، ابراز امیدواری کرد که حضور این انجمن در فدراسیون صادرات انرژی موجب غنای این فدراسیون شود.
مهندس پیام باقری هم در این نشست با اشاره به اینکه پس از فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته که حدود سه سال از تشکیل آن می گذرد، فدراسیون های دیگری هم تاسیس شده است، گفت: در فدراسیون صادرات انرژی بیشتر تمرکز اعضا به این نقطه معطوف شده که تشکل ها باید کنار یکدیگر بنشینند، هر چند که ممکن است تضاد منافع پیدا کنند.
وی با بیان اینکه برنامه های فدراسیون صادرات انرژی در سال 95 مسئولیت گرا و نتیجه محور خواهد بود، اظهار داشت: تقویت فدراسیون صادرات انرژی یکی از اقدامات جدی است و این به روابط فدراسیون با اعضای خودش برمی گردد.
باقری در ادامه افزود: ما می خواهیم فدراسیون صادرات انرژی نمودی از یک فرا تشکل پایدار و پویا باشد و با قوت، فعالیت های خود را انجام دهد.
حبیب الله انصاری رییس انجمن صنایع لوازم خانگی هم در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و شکل گرفته از تشکل ها، کمیسیون های زیادی دارد اما فاقد کمیسیون تشکل ها است.
وی در ادامه افزود: اگر می گوییم که اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، باید نهادها و تشکل ها در آن تقویت شود و انتظار می رود که اتاق بازرگانی زیرمجموعه ای از فدراسیون ها و کنفدراسیون ها داشته باشد.
انصاری با تاکید بر اینکه با تشکیل و وجود فدراسیون ها موافق است، اظهار داشت: البته در فدراسیون زمینه های اجرایی و استراتژی و ساماندهی بسیار مهم است.
رییس انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل تشکل ها این است که تعیین حق عضویت با هیئت مدیره ها است، گفت: این در حالی است که باید هیئت مدیره برای تحقق اهداف، سیاستگذاری و سازماندهی کند.
انصاری اظهار داشت: تقویت فدراسیون ها و کنفدراسیون ها در کنار تقویت انجمن های تخصصی بسیار مهم است و این به معنای تقویت اتاق بازرگانی است.