آیا اوضاع صادرات فرآورده‌های نفتی روبه‌راه است؟

سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت عرضه فرآورده در بورس انرژی اظهار داشت: در صنعت پالایشی وضعیت خوبی داریم، 10 پالایشگاه در کشور داریم که مازاد نیاز کشور فرآورده تولید می‌کنند و این ظرفیت مازادِ قابل صادرات یک موقعیت رقابتی به صنعت پالایشی کشور در منطقه داده و به همین دلیل عرضه فرآورده‌هایی مثل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع باثبات و منظم است و استقبال خوبی هم از آن می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در عرضه‌ها نداریم و فرآیند رو به رشدی طی می‌شود.

مدیر عامل بورس انرژی در ادامه درباره موضوع تحریم و نقش آن در روند صادرات از مسیر بورس گفت: بازار  ما منطقه‌ای است و حمل آن به صورت زمینی انجام می‌شود و خوشبختانه مشکلی در این حوزه نداریم، عرضه فرآورده در بورس به نفع کشور است چون از خام فروشی محصولات صنعت پالایش جلوگیری می‌شود.

وی افزود: نفت خام و میعانات در پالایشگاه‌ها، پالایش شده و با انجام فرآیند روی آنها صادر می‌شود یعنی هم به رونق تولید کمک کرده، هم از خام فروشی جلوگیری می‌کند و هم برای کشور درآمدزایی مناسبی دارد. ضمن اینکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه هم است چون کشورهای منطقه در حوزه تولید فرآورده وضعیت مناسبی ندارند و مردم آنها می‌توانند از بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع باکیفیت استفاده می‌کنند و  این نشان می‌دهد کشور ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه کارهای خوبی انجام می‌دهد.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 07 تیر 1403 11:05 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد