آرین ابهر؛ پیشرو در کیفیت و صادرات

  کابل

هاب انرژی: شرکت سیم و کابل آرین ابهر که در زمینه تولید انواع کابل و سیم های برق فعالیت دارد، در سال ۹۲ موفق به دریافت گواهینامه لوح برند برتر ایرانی از اجلاس روسای آیتک شد. شرکت آرین ابهر ضمن دریافت گواهینامه ها و استانداردهای معتبر بین المللی از جمله پژوهشگاه نیرو، توانیر، سازمان استاندارد، وزارت صنایع و معادن، دریافت گواهینامه بین المللی کیفیت کالا CE از اتحادیه اروپا و استانداردهای معتبر دیگر همچنان می کوشد تا محصولاتی با کیفیت آخرین استانداردهای روز دنیا ارائه کند.

.jpg

سعید شجاعی، مدیر بازرگانی شرکت سیم و کابل آرین ابهر در گفتگو با هاب انرژی در رابطه با تولیدات و فعالیت های این شرکت گفت: این کارخانه تولیدی از سال 1383 تاسیس شده است و در حال حاضر تولیدات آن شامل انواع سیم و کابل برق فشار ضعیف، انواع کابل مخابراتی، کابل های خودرویی و کابل های تخصصی است که با بهره گیری از ماشین آلات اروپایی و مهندسان مجرب اقدام به تولید این محصولات می کند.

وی با بیان اینکه آرین ابهر دومین برند برتر ایرانی حاضر در افغانستان است، اظهار داشت: همچنین آرین ابهر یکی از برندهای پیشرو در کشور عراق است و طرح صادرات به کشورهای سی آی اس را هم در دستور کار دارد.

شجاعی عنوان کرد: حجم صادرات محصولات آرین ابهر بالغ بر 3 میلیارد تومان در ماه و 40 میلیارد تومان در سال است.

مدیر بازرگانی شرکت سیم و کابل آرین ابهر با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات تولیدکنندگان، مربوط به مجموعه خودشان، بخشی مربوط به وضعیت اقتصادی کشور و بخش دیگری مربوط به مسایل بین المللی است، گفت: از آنجایی که نقش و سهم مسایل بین المللی نسبت به دو عامل دیگر برای مجموعه ما چندان زیاد نیست، آثار تغییرات اخیر بین المللی برای مجموعه ما خیلی خود را نشان نداده است و بیشتر مسایل داخلی است که برای ما محدودیت زا شده است.

شجاعی با اشاره به تعدد تولیدکنندگان سیم و کابل در بازار اظهار داشت: زمانی که در مقاطع پایین، تعداد بسیار زیادی تولیدکننده خود را مطرح کنند، در مقاطع بالاتر عملا قیمت ها و شرایط معامله تحت الشعاع این تعدد تولیدکنندگان در مقاطع پایین تر قرار می گیرد. به این دلیل که برخی از تولیدکنندگان می توانند با سرمایه گذاری اندک و با رعایت حداقل استانداردها نمره قبولی حضور در بازار را بگیرند و این مانع از آن می شود که خریدار به درستی بتواند کالای خود را انتخاب و خرید کند و عمدتا به حداقل ها رضایت می دهد و بحث اقتصاد مقاومتی که معطوف به حمایت از تولیدکنندگان معتبر است، عملا تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی در خصوص انتظارات تولیدکنندگان معتبر از دولت گفت: قاعدتا یکی از اولین وظایف هردولتی تامین امنیت است و این امنیت، امنیت اقتصادی و امنیت کسب و کار را هم شامل می شود و اگر این امنیت اقتصادی وجود داشته باشد، تولیدکنندگان معتبر با خیال آسوده و فراغ بال بیشتری فعالیت می کنند.

شجاعی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده و هر روز وضعیت بهتر می شود، عنوان کرد: اگر امروز را با چهار سال پیش مقایسه کنیم، متوجه می شویم که وضعیت بهتری به وجود آمده و از نظر نوسانات قیمت ها، دیگر نمودارها جهشی نیستند و در یک روند یکنواختی قرار گرفته ایم.

وی در ادامه افزود: همچنین برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این امکان به وجود آمده که بتوانند پیش بینی های خود را تا شش ماه آینده هم تعمیم بدهند و حتی برای سال آینده پارامترهایی وجود دارد که موضوعات تا حدودی قابل پیش بینی باشند و این ها گام هایی است که دولت یازدهم برداشته، اما هنوز جای کار دارد.

مدیر بازرگانی شرکت سیم و کابل آرین ابهر در پایان خاطرنشان کرد: البته دولت باید به خصوص در مورد تامین امنیت کسب و کار و حذف واسطه ها اقداماتی صورت بدهد تا از صنعتگرانی که در این شرایط سخت حداکثر توان خود را به کار می بندند و همچنان چرخ اقتصاد را به حرکت در می آورند، کمک و حمایت بیشتری انجام شود.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 06 اردیبهشت 1403 9:25 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد