برقی یا آبی بودن وزیر نیرو مهم نیست

به گقته عضو هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی ایران، همان‌گونه که اعلام می‌شود نسبت به نقطه نظرات بخش خصوصی اقبال وجود دارد، انتظار می‌رود که در انتخاب وزیر نیز حداقل از بخش خصوصی نظرخواهی شود.
پیام باقری درگفتگو با خبرنگار نیروی «انرژی امروز» در مورد نامه سندیکای صنعت برق ایران، خطاب به رییس‌جمهور، گفت: در این نامه درمورد مصادیق برای وزارت نیرو صحبتی نکردیم؛ بلکه شرایط صنعت برق و فعالیت‌های بخش خصوصی را به اطلاع رییس‌جمهور رساندیم و سپس شاخص‌ها را مطرح کردیم.
وی تصریح کرد: وزیر نیرو باید از حداقل شاخص‌ها برخوردار باشد؛ در نامه خطاب به رییس‌جمهور، اعلام آمادگی کردیم که در صورت تمایل برای استقاده از نظر بخش خصوصی در انتخاب وزیر، سندیکای صنعت برق به عنوان نماینده بخش خصوصی این آمادگی را دارد که در جلسات حضوری خدمت دکتر روحانی برسیم و صحبت کنیم.
عضو هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی همچنین با اشاره به اینکه «اسامی زیادی در این روزها به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو مطرح می‌شود»، گفت: اما هدف ما این است که درمورد شاخص‌های مطلوب برای وزیر نیرو بحث کنیم.
با توجه به مساله آب، بحران موجود، مباحث مطرح درمورد سدسازی‌ها و پروژه‌های انتقال آب، این زمزمه شنیده می‌شود که وزیر نیروی پیشنهادی روحانی در دولت دوازدهم برخواسته از صنعت آب است؛ نایب رییس سندیکای صنعت برق ایران دراین‌باره و تمایل فعالان صنعت برق به انتخاب فردی از این حوزه برای تصدی وزارت نیرو، گفت: این نگاه درست نیست که بگوییم وزیر نیرو باید از بخش آب باشد یا از بخش برق؛ وزیر نیرو باید نسبت به هردو موضوع جامعیت داشته باشد. وزیر نیرو لازم است تعامل را ایجاد و در رسیدگی به موضوعات مورد نظر تعادل را برقرار کند.
باقری تصریح کرد: با این حال درست است که امروز بحران آب فراتر از وزارت نیرو که متولی آن است، مطرح شده و موضوع در شورایعالی امنیت ملی و کمیته امنیت ملی مجلس مورد بحث قرار می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد شاید به موضوع آب باید در جایی فراتر از وزارت‌خانه و در حد معاون اول رییس‌جمهور، درجایی که اشراف به دستگاه‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند برنامه‌ها و رویکرد خود را اجرایی کند، رسیدگی شود.
وی ادامه داد: شخصا دغدغه این را ندارم که وزیر از کدام بخش باشد؛ چراکه باید وزیر نیرو جامع باشد. اما این رویکرد که متصدی وزارت نیرو فردی از صنعت آب باشد با توجه به شرایط آبی کشور، مطرح است و نمایندگان به آن اهمیت می‌دهند.
باقری با تاکید بر اینکه «موضوع آب، شوخی‌بردار نیست»، گفت: در این حوزه با بحران مواجهیم و باید حتما توجه ویژه‌ای به منابهع و مدیریت آب کشور شود. از این باب نمایندگان و کارشناسان توجه بیشتری به بخش آب دارند.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 09 فروردین 1403 10:33 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد