سازمان برنامه به تعدیل قراردادهای برق تن داد

حمیدرضا صالحی، نایب‌رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با اشاره به نوسانات نرخ ارز در سال ۹۱ اظهار کرد: در سال ۹۱ به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و نوسانات نرخ ارز، حدود هزار قرارداد در حوزه توزیع و انتقال برق به دلیل مشکلات ذکر شده متوقف شد، این سونامی ارزی نیز در سال گذشته تکرار شد و به دلیل عدم پیش بینی و آمادگی مشکلات فراوانی برای این صنعت به وجود آمد.
نایب‌رییس کمیسیون انرژی با اشاره به بخش سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با پیگیری سندیکای صنعت برق بخشنامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه برای تعدیل قرارد‌ادهای حوزه برق اعلام شد که تا حدودی می‌تواند مشکلات این صنعت را مرتفع سازد. وی افزود: صنعت برق به عنوان صنعت زیرساخت نقش مهمی در توسعه و تجارت محسوب می‌شود، اما در کشور این انرژی به شکل خدمات است و نگاه اقتصادی به آن وجود ندارد.
صالحی با اشاره به اقتصاد برق تصریح کرد: مشکل اصلی صنعت برق به قیمت آن بازمی‌گردد و نخستین گام برای رشد و توسعه در این صنعت، می‌تواند واقعی‌سازی قیمت‌ها باشد. وی با اشاره به سهم انرژی‌های نو بیان کرد: بنا به برنامه ششم توسعه باید سهم انرژی‌های نو در تولید برق به ۵ درصد معادل ۵ هزار مگاوات برق برسد که مشکلات ارزی باعث کندی پیشرفت در این حوزه شده است.
نایب‌رییس کمیسیون انرژی با اشاره به صادرات برق در شبکه توزیع اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی می‌توان با صادرات برق در زمستان به کشور‌های شمالی در زمستان و واردات برق در تابستان شرایط را برای تبادل انرژی فراهم کرد.
وی ادامه داد: تبادل انرژی با کشورهای همسایه از بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که نیازمند بودجه‌های کلان در صنعت برق است، جلوگیری می‌کند.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، شنبه 01 اردیبهشت 1403 3:09 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد